UPRAVENÉ TERMÍNY AKCÍ
Kvůli zrušení areálu raketové základny v Leskovci jsme upravili termíny akcí airsoftgods.cz, které najdete v tomto článku. Opět zde naleznete vaše oblíbené herní režimy, které aplikujeme na akcích v areálech vojenských…
JAK PLNIT LAHVE NA HPA?
Jak si sám plnit HPA lahve snadno.
VYSVĚTLENÍ LIMITU ZBRANÍ.
Vysvětlení rozdílů typu zbraní do které kategorie se řadí daná zbraň.
TERMÍNY AKCÍ PRO ROK 2023
Pro tento rok jsme pro vás připravili seznam všech našich předem plánovaných akcí pro areál raketové základny v Leskovci a raketové základny ve Frýdku-Místku. Vybrat si můžete z rozličných scénářů, variant úsťové…
SNIŽOVÁNÍ NÁSILÍ SPOJENÉHO SE STŘELNÝMI ZBRANĚMI V EU
Mnoho z vás zajisté obdrželo e-mail s výzvou k podepsání petice, proti zbraňovým restrikcím EU. Nabízím vám zde proto překlad (za jehož kvalitu se omlouvám, ale dělám jak umím) projevu z 21.10.2013, kterým to vše začalo.
Sekce: Novinky
Vložil J | 04.03.2014 23:00 | Zobrazeno 1266x

   V posledních letech jsme si mohli všimnout několika tragických útoků s použitím střelné zbraně, například v Norsku, Belgii, Finsku, Francii a Itálii, abychom vyjmenovali alespoň některé. Průměrně je ročně v EU zabito více jak tisíc lidí střelnou zbraní.

   Střelci zodpovědní za masakry ve školách v Tuusule a Kauhajoki ve Finsku, v Cumbrii v Británii a Alphenu aan den Rijn v Nizozemsku, byli mentálně narušení jedinci, a přesto měli zbrojní průkaz.

   V roce 2009 v Německém Winnendenu použil dospívající útočník nedostatečně zabezpečenou zbraň uloženou v ložnici svých rodičů k zabití 15 lidí. Při útoku v Liège v roce 2001 si střelec vybíral z velkého arsenálu zbraní (včetně vojenských a sběratelských kusů), které nakoupil a sám upravil.

   Tyto incidenty samotné stály život 61 lidí, včetně 19 dětí. Bohužel tyto případy jsou pouze ukazateli mnohem širší a hroznější skutečnosti: v rozmezí let 2000-2010 bylo více než 10 000 obětí zavražděno či zabito střelnou zbraní ve 28 členských státech EU.

   Většina legálně držených zbraní je používána k legitimním účelům zákona dbalými lidmi, kteří je vlastní pro lov, sportovní střelbu a jiné rekreační aktivity. Tyto tradice nebudeme v žádném případě omezovat.

   Ale je rovněž pravdou, že zbraně, které jsou legálně registrovány, drženy a prodávány, si naleznou cestu na černý trh nebo k neoprávněným osobám.

   Podle Schengenského informačního systému zůstává téměř půl milionu zbraní ukradeno nebo ztraceno.

   Mnoho zbraní je též dovezeno ilegálně ze třetích zemí nebo podomácku vyrobeno.

   Co více, narůstají i obavy ze zasílání jednotlivých částí zbraní pomocí obyčejné pošty, které jsou poté složeny dohromady jejich kupcem. A také čelíme novým výzvám spojených s moderními technologiemi a v neposlední řadě rovněž s možností vyrábět součástky ke zbraním s pomocí 3D tisku.

   EU udělala v poslední dekádě významný pokrok, díky aktualizování a posilování regulací komerčních aspektů výroby, vlastnictví a prodeje střelných zbraní, má mnoho zemí EU v tomto směru dobře fungující legislativu.

   Přesto, rozdíly mezi jednotlivými národními legislativami usnadňují práci organizovaným kriminálním skupinám a teroristům, kteří využívají těchto mezer k získávání zbraní a munice.

   Je tu tedy jasná potřeba jednat, a povzbudivě, většina Evropanů souhlasí, že je něco udělat potřeba. V Eurobarometru zveřejněném dnes asi 6 z 10 Evropanů myslí, že by měly být zavedeny minimální společné standarty regulující střelné zbraně v rámci celé EU.

Jak bychom měli přistoupit k těmto výzvám?

   Dnes chci upozornit na možné způsoby, jak snížit násilí s použitím střelných zbraní v EU; myšlenky, jak snížit riziko představované ilegálním použití zbraní, během celého jejich „životního cyklu“ včetně jejich výroby, prodeje, opatření, obchodu s nimi a jejich vyřazení.

   Můžeme snížit tento druh násilí zpřísněním vnitřní obchodní směrnice EU o vlastnění zbraní, například tím, že snížíme civilistů přístup ke zvláště nebezpečným typům zbraní.

   Komise se rovněž zaměří na běžný postup při značení zbraní sériovým číslem v průběhu výroby, aby tak bylo usnadněno vyhledávání zbraní používaných zločinci. Stejně tak budou přezkoumány konkrétní řešení pro získávání licencí na zbraně.

   Stejně tak komise vyhodnotí i nové technologické výzvy, jako je online prodej nebo 3D tisk zbraní či munice, ale také jak snížit riziko ilegálního dodávání zbraní klasickou poštou.

   Celoevropská pravidla jak znehodnocovat zbraně mohou zajistit, že jakmile byla zbraň znehodnocena, znehodnocenou zůstane.

   Je tu také potřeba zvážit legislativu EU v otázce minimálních sankcí, aby bylo zajištěno, že jejich odrazující efekt bude ve všech členských státech stejný a neexistovali žádné „kličky“ využitelné obchodníky se zbraněmi.

   Taková pravidla by předepisovala, jaké porušení zákona by mělo být předmětem trestní sankce a dohlédnout na jejich výši v jednotlivých státech.

Závěrem:

   Střelné zbraně nejsou obyčejným zbožím a skončí-li v nepovolaných rukou, bývají následky strašlivé.

   Priority identifikované v tomto komuniké budou nyní diskutovány v Evropském parlamentu, V členských zemích EU a ostatními zájmovými skupinami, s cílem vytvořit konkrétní iniciativy, včetně legislativy, k prevenci a redukci násilí v Evropě. 

 

Několik mých poznámek:

   Doufám, že seznámením s tímto projevem vám pomůže lépe zvážit celou problematiku ze všech stran. Dovolím si na závěr osobní poznámku o onom e-mailu, který mě vyprovokoval až k tomu něco vůbec překládat. Považuji jej totiž za neregulérní způsob jak shánět podpisy pod petici spíše apelujcící na emoce - využíváním zakořeněného odporu proti EU - než racionálních argumetů. Proto jsem se pokusil tento nedostatek vyrovnat nabídnutím pohledu druhé strany a rovněž proto doporučuji přečíst si článek autorů petice zde: http://okstrana.cz/petice-jsme-regulaci-soukromych-zbrani-sebeobrannych-prostredku-ze-strany-eu/.

Originál projevu zde: http://europa.eu/rapid/press-release_SPEECH-13-842_en.htm?locale=en

Kompeltní zprávu výzkumu, na který se C.M. odvolává najdete (pouze v anglické verzy ale zato s obrázky) zde: http://ec.europa.eu/public_opinion/flash/fl_383_en.pdf Shrnutí potom zde: http://ec.europa.eu/public_opinion/flash/fl_383_sum_en.pdf A výsledky čistě pro ČR zde: http://ec.europa.eu/public_opinion/flash/fl_384_fact_cz_en.pdf

Zpět na články