Termín: 14. – 16. září 2012
Místo konání: BVVP Ralsko, areál Nový dvůr (
http://www.airsoftpujcovna.cz)
Vstupné: 150,- Kč (200,- Kč pro předem neregistrované)
Registrace na koalici nestačí, je nutné registrovat se zde: http://airsoft.cz/registrace-na-asportal-2012
Námět:Areál bojiště ASportal
2012 představuje hraniční výběžek mezi dvěma fiktivními státy Blueland a
Redland, který je zmítán boji, národnostními nepokoji a mocenskými
zájmy. Území po obou stranách OSN stanovené kompromisní hranice je
osídleno národnostní menšinou Whitů. Guerillový bojovníci rekrutující se
z řad Whitů dlouhodobě usiluji o dosažení úplné nezávislosti a
sjednocení nyní rozděleného území. Na celý prostor osídlený Whity si
však zároveň dělají historický nárok i vlády Bluelandu a Redlandu, které
se jej nechtějí vzdát. Navzdory rezoluci OSN se navzájem nadále
obviňují z podněcování nepokojů a podpory povstalců na území druhého
státu. Kromě útoků Whitů se proto v prostoru znovu schyluje k opětovnému
propuknutí válečného konfliktu mezi Bluelandem a Redlandem. Okolní
území je neutrální zónou představující do konfliktu nezapojené státy.
B
průběhu boje budou vedle naplňování základního scénáře jednotlivým
stranám organizátory průběžně vydávány také dílčí úkoly, které budou
posouvat hru a vývoj situace na bojišti. Úkoly budou vydávány tak, aby
naváděly herní strany do jednotlivých situací a střetů a udržely pro
ASportal typickou vysokou dynamiku akce. Zároveň však budeme v letošním
ročníků připravovat i úkoly, které budou mít více scénářový a „roleplay“
charakter.
Herní strany:Rozdělení hráčů bude přibližně rovnoměrné mezi všechny tři strany (Whitové, Blueland a Redland).
Whitové
(guerilla) neuznávají OSN stanovenou hranici ani nadvládu Bluelandu a
Redlandu nad svým kmenovým územím. Žijí v několika vesnicích po obou
stranách hranice a k prosazení svých zájmů používají technik
asymetrického boje guerillových skupin. Whitové napadají zejména
hraniční hlídky obou stran a menší přesunující se jednotky. Na
komunikacích zřizují léčky a pokládají výbušné nástrahy. Větší vojenské
základny jen zřídka napadají přímým útokem, ale často na ně vedou ze
skrytých míst přímou i nepřímou palbu. Mimo bojovou akci se Whitové
vydávají za pokojné neozbrojené vesničany, mají-li ale u sebe zbraň jsou
automaticky považováni za aktivní bojovníky. Činnost Whitů je dobře
organizována a koordinována. Ke získání výhod a eskalaci napětí pořádají
i demonstrace.
Blueland a
Redland
má na počátku konfliktu v oblasti rozmístněny jen slabé pohraniční
jednotky v souladu s rezolucí OSN. K uklidnění nepokojů vysílají
ozbrojené síly Bluelandu a Redlandu do prostoru další vojenské síly.
Tyto jednotky mají za úkol posílit ochranu hranice, zřídit opěrné a
pozorovací body a menší improvizované základny a na určeném teritoriu
provádět patrolovací činnost c cílem eliminace odbojové činnosti Whitů. S
rostoucí eskalací napětí dochází jak ke stále intenzivnějším střetům
mezi vojáky a Whity, tak i k nárůstu napětí mezi vojáky Bluelandu a
Redlandu. Omezené akce v pohraničním pásmu se tak rozrůstají v plný
válečný konflikt mezi Bluelandem a Redlandem s cílem vytlačit protivníka
z herního území. Při vedení boje v závěrečné fázi scénáře se jednotlivé
strany zároveň nepokrytě snaží eliminovat Whity.
Případná účast
„válečných reportérů“ a jiných hráčů v doprovodných rolích například
humanitárních pracovníků je vítána. Zájemce prosíme o předchozí
konzultaci s organizátory, aby bylo možné jejich co nejširší využití v
jednotlivých herních epizodách.
Rozdělení ústroje:Whitové
užívají výhradně civilní oděv (džíny, plátěné kalhoty, bundy, mikiny,
civilní čepice či klobouky…) nezaměnitelný s uniformami ostatních stran
(zakázáno i oblečení jednolité zelené barvy). Oděv mohou kombinovat s
jednotlivými výstrojními součástkami (např. opasky, sumky,…) civilního i
vojenského původu. Použití maskovaných či zelených taktických vest
kryjících většinu trupu hráče Whity je zakázáno.
Vojáci
Bluelandu
užívají kompletní české uniformy Vz.95 v zeleném či béžovém provedení,
české uniformy Vz.60 „jehličí“ či české uniformy Vz.80 a jiné celozelené
vojenské uniformy v kombinaci s výstrojí v odpovídající kamufláži, nebo
v zelené a černé barvě. Z důvodu rozlišení nesmí ozbrojené síly
Bluelandu používat žádné výrazné doplňky, zejména pokrývky hlavy, které
by mohly být zaměnitelné s jinými maskovacímy vzory, nebo civilní
oblečení.
Vojáci
Redlandu
užívají kompletní uniformy jiných států (mimo zelených uniforem) v
kombinaci s výstrojí v odpovídající kamufláži, nebo v zelené a černé
barvě. Z důvodu rozlišení nesmí ozbrojené síly Redlandu používat žádné
výrazné doplňky, zejména pokrývky hlavy, které by mohly být zaměnitelné s
uniformami užívanými Bluelandem, nebo civilní oblečení.
Organizátoři pohybující se v herním prostoru budou označení žlutou reflexní vestou a visačkou organizátor.
„Mrtví“ – zasažení hráči jsou povinni se při odchodu z bojiště označit oranžovou reflexní vestou.
Pozor: Při
hře je hráčům zakázáno upravovat si oblečení (například odkládat
svrchní maskovací oděv) či provádět jiné změny, které by mohli vést k
záměnám s některou z protistran.
V případě, že oděv hráče nebude
jednoznačný k dané straně, má hráč povinnost označit se na pokyn
organizátorů barevnou páskou na obou pažích a po celém obvodu pokrývky
hlavy. Pro značení Bluelandu bude použita modrá páska, pro značení
Redlandu bude použita červená páska a pro značení Whitů hnědá páska.
Hráč, jehož oděv bude principielně v rozporu s uvedenými standardy
výstroje pro příslušnou herní stranu (například bude mít blůzu či
kalhoty v provedení protistrany), musí tyto rozdíly odstranit, jinak
nebude do hry vpuštěn.
Zbraně, munice, pyrotechnika:Zbraně:Je přísně zakázáno použití jakýchkoliv jiných než airsoftových zbraní. Pro airsoftové zbraně platí následující omezení:
- se zbraněmi do 120 m/s je povolena střelba všude bez omezení
- se zbraněmi do 140 m/s je povoleno na blízko (v budovách a do vzdálenosti 5 m) střílet jen jednotlivými ranami
-
se zbraněmi do 170 m/s je zakázáno střílet dávkou a minimální
vzdálenost pro střelbu musí být 30m, hráč vybavený takovou zbraní musí
mít u sebe při hře vždy záložní zbraň do 120 m/s
- zbraně nad 170 m/s jsou na akci zcela zakázány
Při
registraci, v průběhu hry a na základě případných protestů hráčů bude
prováděno namátkové měření úsťové rychlosti zbraně. Veškeré úsťové
rychlosti jsou uvedeny pro referenční váhu BB 0,20g.
Munice:Během hry smí mít u sebe hráč maximálně:
1000 ks munice (pro hráče s krátkými zbraněmi, samopaly a útočnými puškami)
2000 ks munice (pro hráče s kulomety)
100 ks munice (do zbraní s úsťovou rychlostí nad 140 m/s)
Ostatní
munici musí mít hráč uloženu na základně či zcela mimo herní prostor. V
průběhu hry bude množství munice namátkově kontrolováno organizátory.
Maximální váha používané munice je omezena na BB 0,40g.
Pyrotechnika:Veškerá
výbušná pyrotechnika a pyrotechnika obsahující dráždivé či slzotvorné
látky je na akci zakázána. Použití dýmovnic bude upřesněno dle aktuální
situace s ohledem na nebezpečí požáru. Použití nevýbušných imitací
(včetně: BB, práškových či zvukových granátů, nástrah a min na plyn, CO2
či baterie) je povoleno.
Radiostanice:Spojení
na akci bude organizováno pomocí PMR radiostanic. Každý tým musí mít k
dispozici minimálně jednu PMR radiostanici, nebo se při hře trvale
přičlenit k jinému týmu s PRM vysílačkou. Spojení na jiných prostředcích
a frekvencích (např. RF,…) nebude organizováno, ale je jej možné využít
například ke komunikaci uvnitř týmu.
Závazné rozdělení PMR kanálů:1 - 2 Blueland
3 - 4 Redland
5 - 6 Whitové
7 záložní kanál
8 organizační kanál (zákaz monitorování hráči jakékoliv strany)
Vozidla:Vjíždění
civilních přepravních vozidel do herní plochy je zakázáno, pro jejich
parkování bude v areálu vyčleněno nehlídané parkoviště. Areál není
příliš vhodný k využití vozidel pro boj či pro pohyb většího množství
takových bojových vozidel. Speciální bojová vozidla (lehká vojenská
vozidla či upravené airsoftové speciály) proto mohou týmy zapojit do
akce až po předchozím odsouhlasení organizátorů (informujte nás předem o
takovém záměru). Maximální rychlost vozidel v areálu a herní ploše je
stanovena na 15 km/hod při jízdě musí dbát řidič maximální opatrnosti.
Nocování, rozdělávání ohňů:Pro
nocování hráčů bude vyhrazen prostor mimo herní zónu. Hráči mohou
využít k přespání i prostoru herní zóny s tím, že před zahájením hry
tábořiště zabalí a opustí. Rozdělávání ohňů je povoleno jen na k tomu
určených místech, hráči odpovídají za kontrolu a uhašení jimi založeného
ohně.
Pravidla boje, pohyb a bezpečnostní opatření: Zásahy (vyřazení hráče):Platný
je každý zásah kuličkou do hráče (platí i odražené střely) a to včetně
zásahu do výstroje, kterou má hráč oblečenu na sobě vyjma zásahů do
batohu které jsou z pohledu střelce zřetelně mimo siluetu těla hráče.
Neprůstřelné vesty ani helmy nemají ochrannou funkci ve smyslu zásahu.
Zásahy do zbraně neplatí. Zásah od spoluhráče či vlastní zásah je také
platný.
Nevýbušnou imitací granátů lze využít k vyřazení hráčů
nacházejících se v okamžiku vhození granátu v místnosti, bunkru, rovném
okopu či technice. V případě vhození granátu do takových prostor jsou
zasaženi všichni hráči v příslušném prostoru. Granáty nejsou účinné ve
volném prostoru vyjma imitací granátů vystřelujících kuličky či
prachovou stopu u takových granátů platí v uzavřeném prostoru vyřazení
všech hráčů a v otevřeném prostoru všech zasažených hráčů.
Vlastnosti
granátu má i balíček s připevněným budíkem či jinou zvukovou
signalizací, který zanechají hráči nastražený někde v uzavřeném prostoru
(zasaženi jsou všichni hráči v tomto prostoru, kteří jsou v místě v
okamžiku zazvonění).
Stejným způsobem se postupuje i u nástrah umístněných na cestách kde je vyřazen hráč, který nástrahu inicioval.
Tiché vyřazení hráče lze provést i jeho zásahem (hodem či dotykem) bezpečnou plastovou replikou nože (lehký, pružný, neostrý).
Jakkoliv
zasažený (vyřazený) hráč je povinen zřetelně ohlásit zásah slovy „MÁM“,
obléknout si oranžovou reflexní vestu, vzdálit se od bezprostředního
místa kontaktu směrem kterým přišel a odejít nejkratší cestou na
refresh. Zasažený hráč nesmí poskytovat žádné informace ostatním na
bojišti, procházet se po něm a zůstávat na něm.
Zásahy (vyřazení vozidel):Bojová
vozidla lze vyřadit zasažením improvizovanou výbušninou (balíček či
granát), zásahem protipancéřové zbraně, nebo dávkou ze zbraně na
skleněné plochy nepancéřovaných vozidel. Osádka vozidla je vyřazena
spolu s vozidlem jen pokud je imitovaná výbušnina vhozena dovnitř či je
vozidlo zasaženo protipancéřovou zbraní. Při vyřazení vozidla dávkou ze
zbraně či vhozením improvizované výbušniny na vozidlo musí osádka
vozidlo okamžitě opustit, ale může pokračovat v boji, nebyla-li střelbou
přímo zasažena.
Zasažená osádka se chová stejně jako ostatní
zasažení hráči. Řidič zasaženého vozidla je povinen okamžitě zastavit.
Zasažené vozidlo zřetelně označit reflexní vestou a ve směru ze kterého
přijel opustit bojiště směrem na refresh.
Zajetí protihráče:Nezasažený
hráč si může zvolit v boji zajetí protivníkem. Zajetí je symbolické a
zajatcům nejsou odebírány zbraně ani jiné vybavení. Zbraň však zajatec
musí mít vybitou (bez vloženého zásobníku), zajištěnou a na popruhu či v
pouzdře, vysílačku musí mít zajatec vypnutou. Zajatec následuje
nejkratší cestou hráče protistrany do prostoru zajateckého tábora (v
prostoru si jej označí příslušná herní strana). Zajatec je držen v
zajateckém táboře po dobu cca 15ti minut (propouštění zajatců vždy v 15,
30, 45, 00), pak je odveden na hraniční linii (s neutrálním územím či s
protistranou), kde je propuštěn. Odtud se zajatec přes refresh (musí na
něj dojít) vrací okamžitě zpět do hry. Zajatci se sami nemohou
osvobodit ani utéct, ale mohou je „plácnutím rukou“ osvobodit jejich
živí nezajatí spoluhráči. Po osvobození se zajatec smí hned zapojit do
boje.
Refresh:Refresh
point je umístněn v OFF ZÓNĚ. Každý zasažený hráč i vozidlo je povinen
se po příchodu na refresh zaregistrovat u organizátorů. Refresh smí hráč
či vozidlo opustit a znovu se zařadit do boje po uplynutí 20ti minut od
svého zaregistrování.
Pohyb mimo herní zónu a vstup a výstup z ní:Ke
kontrole dodržování pravidel, řešení sporných situací a monitorování
vývoje akce se po herním prostoru pohybují organizátoři. Organizátoři
jsou zřetelně označeni žlutou reflexní vestou a visačkou. Organizátoři
se neúčastní hry a nesmí jim být žádnou herní stranou bráněno v pohybu,
ani proti nim nesmí být vedena střelba. Probíhá-li boj, či přesuny
herních stran musí se organizátoři pohybovat tak, aby splnili svůj úkol,
ale zároveň nenarušovali situaci.
Každý hráč navracející se z
pobytu na refreshi či v OFF ZÓNĚ smí vstoupit do herního prostoru z
libovolného místa po jeho hranici, které je právě v držení jeho strany.
Whitové vstupují do herního prostoru z hraničních úseků blízkých jejich
vesnicím.
V rámci scénáře může být organizátory proveden výsadek
protivníka do týlu nepřítele. V takovém případě se přesune určená
skupinka hráčů označených reflexními vestami za doprovodu organizátora
na jím určené místo na hranici či uvnitř herního prostoru, kde na jeho
pokyn odloží reflexní vesty a zapojí se do boje.
Je zakázáno
vést střelbu tak, aby střely dopadaly mimo herní prostor. Hráčům Je také
zakázáno, aby se před útokem protivníka stáhli do neherní zóny či se
neherní zónou přesunovali do výhodnějšího místa pro vedení další
činnosti. Učiní-li tak, považují se automaticky za vyřazené, jako by
byli zasaženi. Mimo herní zónu je zakázáno vést jakákoliv střetnutí.
Před
opuštěním herní zóny je každý hráč povinen vyjmout zásobník ze své
zbraně, výstřelem do země pod bezpečným úhlem (aby nedošlo ke zranění
odraženou kuličkou) se přesvědčit, že nemá náboj v hlavni, zbraň
zajistit a uložit do pouzdra či na řemen.
OFF ZÓNA je částí neherního území určenou jako zázemí hráčů, organizátorů pro bezpečný odpočinek a pro pobyt na refershi.
Bezpečnostní opatření:Všichni
hráči se akce účastní výhradně na svoji odpovědnost a organizátoři
nepřejímají žádnou právní ani hmotnou odpovědnost za případná zranění,
poškození věcí atd. Minimální věk účastníků je 15 let.
Hráči mladší
18ti let se smí akce zúčastnit jen s doprovodem odpovědné osoby a
potvrzeným formulářem souhlasu rodičů (viz níže přiložen).
Každý
hráč je povinen jednat odpovědně, v souladu s platnými zákony, pravidly
akce a zásadami bezpečné manipulace se zbraní tak, aby svým chováním
nezpůsobil újmu sobě ani ostatním hráčům. Každý hráč je rovněž povinen
uposlechnout pokynů organizátorů či provozovatelů hřiště.
Všichni
hráči a ostatní osoby pohybující se v herním území musí po celou dobu a
bez výjimky nosit nasazené ochranné brýle či masky. Je zakázán
jakýkoliv fyzický kontakt a napadení mezi hráči a užití jiných než
airsoftových zbraní či airsoftových zbraní, které nesplňují výše
uvedené limity povolené limity úsťové rychlosti. Je zakázáno veškeré
použití pyrotechniky, které by bylo v rozporu s pravidly akce.
Je
zakázáno vést střelbu tak, aby střely dopadaly mimo herní prostor
zejména pak do OFF ZÓNY. Pokud se v herním prostoru objeví nezúčastněné
osoby je každý hráč povinen akci přerušit až do jejich odchodu a
informovat organizátory. Je zakázáno střílet na zvířata, poškozovat
prostor areálu či okolí a rozdělávat ohně na místech, která k tomu
nejsou určena.
Hráčům je zakázáno manipulovat se zbraní a účastnit se hry pod vlivem alkoholu či omamných látek.Proviní-li
se hráči závažným způsobem proti bezpečnosti a pravidlům akce, bude
vulgární a urážlivý či bude jednat v rozporu se zákonem jsou
organizátoři oprávněni jej bez náhrady vyloučit a vykázat z prostoru.
Při porušení zákona, agresivním jednání a napadení osob bude k řešení
incidentu přivolána Policie ČR.
Časový plán:Spuštění internetových přihlášek – začátkem července 2012 tyto registrace budou probíhat na
http://AirSoft.cz14. 9. 2012 (pátek) – příjezd hráčů / srazový večer / příprava herního prostoru a základen
20.00 - 23.00 hod registrace hráčů, vydávání dokumentace a označení
20.00 - 24.00 hod portálový sraz /volná zábava
15. 9. 2012 (sobota) – příjezd hráčů / herní den
7.00 – 8.45 hod registrace hráčů, vydávání dokumentace a označení
9.00 hod nástup hráčů k úvodnímu briefingu
10.00 hod zahájení herní části
22.00 hodin ukončení herní části prvního dne
16. 9. 2012 (neděle) – herní den / odjezd hráčů
9.00 hod nástup hráčů k úvodnímu briefingu
9.30 hod zahájení bojů druhého dne
15.00 hod ukončení bojové akce
15.30 hod vyhlášení výsledků a slavnostní zakončení, losování o ceny
16.00 hod odjezd hráčů
Upozornění:
Akce je vyhlašována jako dvoudenní s prvním a druhým herním dnem a
noční pauzou. V případě zájmu dostatečného počtu hráčů bude organizátory
na noc připravena vložená epizoda. Pokud po vašem přihlášení nastane
změna v počtech hráčů vašeho týmu či se rozhodnete neúčastnit se prosím
informujte nás o tom změnovým formulářem. Pomůžete organizátorům i
ostatním účastníkům.
Vstupné:Každý
předem registrovaný účastník akce, který se zapojí do herní části je
povinen uhradit hotově při registraci vstupné ve výši 150,-Kč (mějte
připravenu přesnou částku). Hráči, kteří se předem neregistrovali platí
vstupné ve výši 200,-Kč. Při předčasném odjezdu hráče či při jeho
vyloučení pro porušení pravidel a bezpečnosti se vstupné nevrací.
Vstupné zahrnuje:- vstup do areálu a účast na hře (na vlastní nebezpečí), označení hráče a další podklady ke hře od organizátorů
- účast v závěrečném nedělním losování o sponzorské ceny (hlavní cena AEG)
Pro hráče bude v místě zajištěno zajištěno:- suché WC v areálu
- užitková voda
- stánek s prodejem základního občerstvení
- doprovodný program dle upřesnění